pelaguu.blogspot.com

maanantai 16. tammikuuta 2017

Kuusi kuvaa kesästä

Sain jo ennen joulua kaksi samaa haasteetta. Haasteen ohje kuuluu näin:

Kuusi kuvaa kesästä -haaste 
Haasteessa on tarkotus esitellä mennyttä kesää kuudella kuvalla.

Ehkä minun kohdallani otsikko voisi olla Kuusi kuvaa kesästä +2. Vähän Lapin lisää. ;)

Kiitos Navettapiian puuhamaa ja Satupuutarha haasteista.

Tartun vasta nyt näihin haasteisiin, kun kiirettä on pitänyt ja hieman olen kyllä priorisoinut missä järjestyksessä mitäkin postausta laitan jakoon. Retkeilemässäkin on ehitty käyä jo monen monta kertaa sitten joulun jälkeen, mutta ennenko alan purkamaan retkeilypostausten sumaa, julukasen tämän postauksen. Saattaapi vain tuo olla niinki, että mulle ois vielä yks haaste jossaki, mutta minoon kadottanu sen.. Tai no sama pää kesät talavet, ni eikait tuota muista missä blogissa se yks haaste oli, ilimineeraappa ittestäs, jos oon jonku haasteen unohtanu. Kiitos! ;) Pitäsköhän minun ihan julukisesti myöntää, että minoon ollu huono viimeaikoina muiden blogien lukemisessa. Anteeksi ja pahoittelut tästä. Vaikka kyllä minoon niitä selannu, mutta se yks on vaan unohtunu..

Sitten se vaikein osuus, tai toinen niistä.. Ettiä kuvia menneestä kesästä.



Jotain perennojakin pihastani siis löytyy ja sipulikukkia aina kokeilen kasvattaa.
Syksyllä maahan ja keväällä odotellaan. Viime vuonna tuli taas pettymys. 
Tulppaanipenkissä aukesi ainostaan tämä kaunokainen 'Double beauty of apeldoorn'.
Etupihan sipulipenkki ei onnistunut, siitä ei lähtenyt yksikään kasvamaan.



Aina uskollinen Vuorenkilpi. Se jaksaa kukkia vuodesta toiseen, vaikka
on jo varmasti vanhakin.



Viime kesänä pääsisin osallistumaan nyt kunnolla Avoimet puutarhat -
teemapäivään. Tässä yksi puutarhoista. Vierailin Rovaniemellä.
Mikäli vain päivä sattuisi tälle vuodellekin hyvin, niin 
mieleni tekisi hieman taas laajentaa ja käydä nyt jossakin muualla kohteissa Lapissa tai Oulussa.
Sen aika näyttää. Viime vuonnakin suunnittelin jo laajempaa Lapin turneeta päivälle, mutta päivässä ei tunnit riitä niin kävin vain Rovaniemellä. Sielläkin oli monta kivaa kohdetta auki ja koko päivän siinä sai kulumaan. Onneksi oli ihan kiva aurinkoinen päivä, vaikka aluksi meinasi sataa.
Juttua Avoimista puutarhoista klikkaamalla tästä.



Yksivuotiset kesäkukat ovat tärkeä osa kesääni. Ne kuuluvat aina,
lähes poikkeuksetta kesääni. Pihallani ei paljoa vielä kuki mitään perennoja, 
koska se on kokenut kovan mylleryksen ja muutoksessa piha on kokoajan kesällä.
Tässä viime vuoden kukkivia. Ja ostan ne suoraan torilta, en kasvata itse.
Ja voin jo nyt sanoa, että en tule kasvattamaan tänäkään vuonna mitään itse. 
Tylsä puutarhuri! :D Mutta kun mikään kasvatus ei onnistu niin näillä mennään.
Tähän ensi kesän kesäkukkaprojektiin minulla on kuitenkin myöhemmin tänä keväänä
tulossa jotain siihen liittyvää, arvaatko jo ehkä mitä? ;)



Retkeily ja paikkoihin tutustuminen on iso osa kesääni ja vuoden kiertokulkua.
 Poimin tähän vielä yhden retkikohteen menneeltä kesältä.


Karran kämppä



Ikimuistoisinta ja parasta kesässäni oli ehkä reissu Hailuotoon. 
Ensimmäistä kertaa ko. paikassa ja ns. "isommassa" autolautassa.
Haaveena vielä joskus ehkä yöpyä saaressa. Kaunis paikka.

Hailuodon reissusta voit lukea täältä.



Olimpas aika tylsä tai hei ehkä en ollutkaan, (laitoin jo aiemmin julkaistuja kuvia kaikki..) 
Saako laittaa vielä siis yhen tai kaks kuvaa? Laitan joka tapauksessa vielä lopuksi kaksi ennen julkaisematonta kuvaa kesältä.

Tärkeä osa elämääni on koirani cairnterrieri Roosa. 
Hän on nyt 8vuotta.



Siinä minä oon koiran kanssa Hailuodon Marjaniemessä viime kesänä.




Toinen on tämä haasteen saajat ja niiden etsintä nimenomaan, ensin aattelin etten ketään löydä, mutta löysinpäs..

Minä lähetän haasteen eteenpäin seuraaville blogeille ja otatte haastehen vastaan, jos siltä tuntuupi, ei ole pakollista, en pahastu:

Eeviregina Jokirannassa
Lapionpistoja
Luonnon luomaa
Hurahtanut
Kaupungilaistyttö muutti maalle
Vikki kuvailee



♥:llä Pelaguu

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

22 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta! Jospa tässä jaksaisi selailla viime kesän kuvia, tammikuun pimeyden ja harmaiden päivien piristykseksi!

    VastaaPoista
  2. Näistä haasteesta kukin tehköhön näköösensä :) Onneksi eres yks tuluppaani kukkii. En keltaasista niin välitä, mutta näiren kukkies olin aiva myyty. Seuraavina vuasina ilimestyyvät oranssin eri sävyys, yksinkertaasina.
    Söpö Roosa! Mukavaa viikkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla ei paljon kukkien kuvia ole ja kaikki olen kertaalleen julkaissut ja kesäkansiota oli helppo selata kun sieltä ei löytynyt paljon ennen julkaisemattomia kuvia. :D ja vähän kuvia muutenki. Reissukansioita lähinnä ja työn täyteinen oli myös kesäni. Onneksi edes se. Jälleen keväällä odotamme, josko nyt enemmän.

      Poista
  3. Minulla onnistuu pitkä taimikasvatus vain chilillä, joten muuten olen sen jättänyt. Mitäpä sitä päätänsä seinään lyömään ;) Blogissani on sinulle haaste: https://saveajapapuja.blogspot.fi/2017/01/katsaus-matkakuviin-4-kuvaa-vuodesta.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos savea ja papuja! Olen otettu. Täytyypä käydä lukemassa ja kyllä minä oikiasti luenki niitä muiden blogeja, vähän enempi kerralla vaan ja niitä kun tahtoo sitten kertyä kun ei käy joka päivä lukemassa, niin siinä on tekemistä.

      Poista
  4. Kiitos vaan haasteesta! Viime kesä oli mitä oli, mutta yhden kivan reissun kuvia en ole näyttänyt kellekään. Sieltä löytyy kesä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän kesäsi, sen verran olen lukenut, että olen vähän kärryillä. Mutta mukavaa, jos sieltä jotain pientä löytyy kesästä.

      Poista
  5. Kauniita kuvia ja suloinen Roosa! Ihanan kirkkaanväriset nuo kesäkukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kesäkukat ovat juuri minun värisiä, paljon muun värisiä en osaa juuri ostaakaan, mutta jospa se tänä vuonna muuttuisi se asia. ;)

      Poista
  6. Kauniit kuvat olet valinnut viime kesästä. Kevättä kohti ollaan menossa! - Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sattuneesta syystä vain tälläisiä kuvia tällä kertaa.

      Poista
  7. Kiitos paljon Pelaguu, katson löydänkö vielä kesäkuvia!

    VastaaPoista
  8. Olipa kiva kun ehdit vastata haasteeseen! Jotenkin alkoi kiehtoa tuo Hailuoto kun olen siellä viimeksi tenavana käynyt....yli 30 vuotta sitten...:)Kivat maisemat ja tuo meri se vaan vetää tätä kuivanmaan asukkia kummasti puoleensa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle se ainakin oli ihan huippua päästä siellä käymään. Meri on kyllä mukava asia myös. Itse viihdyn ehkä enemmän järven rannalla tai järvi vetää enemmän puoleensa.

      Poista
  9. Kiitos haasteesta, Pelaguu! Otan sen mieluusti vastaan. Ja toimeksikin ajattelin ryhtyä jo ihan lähiaikoina ;-)

    VastaaPoista

Kommenttisi on minulle tärkeä! Kiitän sydämestäni, että kommentoit! ♥ ♥ ♥