pelaguu.blogspot.com

tiistai 23. lokakuuta 2018

Kuura-aamun kauneutta ja muita syyskuulumisia

Ei ole ollut vielä kovin montaa kuura-aamua, syksy on ollut lämmin. Lehdet ovat varisseet jo puista, talvi saa tulla. Sais se sataa vähän lunta, ei paljoa... Kerran se on talvi käväskin, mutta suli lumen pois kun oli lehtikin vielä puussa. On taas jälleen pitkä ja pimeä talvi edessä. Ruska - ruska meni kovin äkkiä ohi, sitä en ennättänyt kuvaamaan. Mutta se oli komea, värikäs, mutta kovin tuntui lyhyeltä. Olen unohtanut tänne kirjoittaa ja kertoa, että viime keväänä ja menneenä talvena ei hiekotettu meillä yhtään kevyenliikenteenväyliä, koska siihen ei ollut tarvetta, ei ollut liukkautta yhtään. Nyt on jo tälle syksylle hiekotettu yhen kerran ja nastat laitoin kenkiin... :( En tykkää.


Tutuilta lenkkipoluilta..






Taivaanrannanmaalari - vai mikä lie kauniiksi saanut pilvimuodostelman tältä aamulta



Kukkasipulit sain istutettua taas viime tippaan. Kukkasipulipenkin näyttää vallanneen nurmikko melkein kokonaan... osan sipuleista laitoin isoon puulaatikkoon, saa nähdä mitä niistä tulee. Istutin krookuksia, narsisseja muistaakseni ja tulppaaneja nyt ainakin, sekoitusta ja tumman liloja tulppuja. Minkähänlainen myyrävuosi tulee? Yhden myyrän olemme jo pyydystäneet.

Istutin myös kanervat.



Tämä kuva otettu silloin kun meille satoi sen ensi lumen,
sulanut on jo pois.



Joko sinä olet aloittanut joulunodotuksen? Silloin kun satoi lunta nyt syksyllä aika paljonkin, niin tuli ihan jouluinen olo, niin piti laittaa jo sisälle ja ulos kausivaloja. Viime vuonna tai nyt menneenä talvena ne ulkovalosarjat kaikki vaan mulla tuli viallisiksi, niin täytyy niitä nyt vielä vähän fiksailla ja ostaa uusia. Ehkäpä myöhemmin tänne laittelen ulkovaloista kuviakin.

Kellon siirtohan se on taas eessä, en tykkää. Äänestitkö muuten sitä, että nyt kun ollaan poistamassa sitä että kelloja ei enää siirretä kesä- tai talviaikaan, niin äänestitkö kumpi aika sinulle olisi kivempi? Minä en äänestänyt, kun en osanut päättää kumpi, mutta ehkä olen kallistunut kesäaikaan ja talviaikahan se oli Ylen nettisivuilla olleen äänestyksen voittanut.

Täytyisi tässä vielä yksi postaus kesän reissultakin tehdä tänne, kun vain ehdin. Kiva, jos olet pysynyt linjoilla, pysyhän vain jatkossakin. ;)


Tämäkin kuva otettu silloin kun satoi ensi lumen, auringonlasku kuvassa.

7.10.2018



Hyvää Halloweenin aikaa kaikille!

10 kommenttia:

  1. kivat kuvat! Minä äänestin talviajan puolesta, valoisat aamut olisivat mieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä pidän että illalla olisi valoisaa. Vaikka pimeästä en pidä mihinkään aikaan.

      Poista
  2. Todella kaunista. Minä aina odotan lunta heti kun lehdet ovat pudonneet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en pidä talvesta, mutta lumi valostuttaa. Kiitos.

      Poista
  3. Eipä tullut äänestettyä, eiköhän nuo osaa päättää kumpi tulee. Kunhan ei vaihdu joka vuosi :)
    Kauniita nuo heinät aurinkoa vasten. Ruska oli Pohjois-Karjalassa punainen tänä vuonna, täällä etelämmässä oli keltainen. Nyt ovat lehdet tippuneet ja lakaistu pois.
    Lunta en ole vielä nähnyt, ajoittain tuntuu liukkaalta kun on pudonneita lehtiä asfaltin päällä.
    Hyvää syksyn jatkoa tai talven alkua, kumpaa sitten lienee:)

    VastaaPoista
  4. Mahtaako olla sinunkin maisemissasi nämä kuurat jo pois, vaikka hentoinen lumi oliis hieman valaissut maailmaa.
    Talviajan puolesta minä peukutan, mutta näkee sitten mihin kallistuu nämä kellojen veivaukset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. On niitä ihan hentosesti kuuria, nyt kun on pakkasta. Mutta ei voi sanoa että kuura-aamu tai muuta sellaista. Kyllä tässä pientä hentoista lumikerrosta odotellaan, vaikka mulle kävis näinkin. Minä en toisaalta tykkää yhtään pimeistä illoista.

      Poista

Kommenttisi on minulle tärkeä! Kiitän sydämestäni, että kommentoit! ♥ ♥ ♥