pelaguu.blogspot.com

maanantai 11. helmikuuta 2013

Kaakaota ja laskiaispullia

Runebergin päivän herkuista on juuri ja juuri selvitty niin ollaan sitten jo herkuteltu laskiaspullilla. Ja uusi herkuttelupäivä on jo luvassa, ystävänpäivään on enää muutama päivä. :) Miksihän kaikki "herkuttelu"päivät tai päivät, jolloin on hyvä syy tehdä herkkupullia ja leivonnaisia, ovat lähes kaikki nyt helmikuussa? Laskiainen menee ja meni kipakassa pakkassäässä. Eipä tuo hiihtoladulle houkutellut. Toissa yönä on ollut -29'C pakkasta. Tämän talven ennätys meilläpäin. Eikä lupaa sen kummemmin lauhtuvaa. Joten laskiainen pidetään tiiviisti sisätiloissa. No hulluina lapinlikkoina ja -ukkoina kävimme Oulankan kansallispuistossa, Kiutaköngäällä, Kuusamossa viime viikonloppuna. Siellä oli silloin pakkasta -18'C ja auringonkajo. Kuvia tuli räpsittyä, kuva-antia retkeltä myöhemmin. Samalla yritin saada kuvamateriaalia juuri alkaneeseen valokuvaus- ja Picasakurssiin. Melkein meinas hävettää, kun mulla oli tavallinen pokkarikamera, kun muilla tietysti on järkkärit.. Sama kävi viikonlopun retkellä, porukkaa lappas pitkät, mitäköhän ne on, kuvaputkikamerat, en nyt niille parempaakaan nimitystä keksi, ja jalustat kädessä vastaan luontopolulla. Luontokuvaajia kaiketi. Ja mulla päheenä mun pikkunen mutta uskollinen pokkari. "Hei, olen ottamassa luontokuvia." Minikameralla. :] (punastelee..)

Että semmosta. Jospa seuraavalla tunnilla sais kurssiltakin julkaisukelpoista materiaalia näytille myös tänne.




Liukasta laskiaisenaikaa!!


Ps. Taispa käydä myös mulle niin, että olen saanut roskapostia blogikommentteihin, joten yritetään nyt jonkin aikaa mennä sillä captha jutulla sielä kommentoinnissa. Itsekään en siitä niin henk.koht. perusta. Mutta laitan sen nyt tän takia, joksikin aikaa.

6 kommenttia:

  1. Näyttää herkulliselta. En ole syönyt vielä yhtään laskiaispullaa! Apuva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vielä ehdit hyvin! Ja jos et tee itse, käyt ostamassa kaupasta pullat tai konditoriosta, vai mikäson. :D

      Poista
  2. Vaihturi täällä :).

    Meillähän nää blogin nimet natsaa mainiosti ja lautaakin on molemmilla :). Sulla vaan nätimpää, kun on tollasta lappilaista keloa.
    Kukkaruukuissa mulla vallitsee jatkuva kaaos, kun olen onneton tumppu noitten kasvien kanssa, mutta käyn täältä katteleen vinkkiä, jos vaikka jotain tarttuis :)

    VastaaPoista
  3. No heh, niinpä vain on! :) En eilen hoksinut kun sivuillesi eksyin. Täälä se on ihan vähän samaa. Elämä on yhtä kaaosta ja jokapaikassa on täysi sekamelska. Se on mullaki, vaikka olen puutarhuri koulutukselta, niin silti tahtoo kaikki kukat kuoleua.

    VastaaPoista
  4. Ihana laskiaiskuva =). Ja taitava kuvaaja saa samanlaisia kuvia pokkareilla ku toiset järkkäreillä! Ei se välttis kamerasta kiinni. Toki mahiksia enempi järkkäreillä. Ite vasta saanu järkkärin, odotan kesää, koska innostun silloin aina kuvaamisesta enemmän.=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura! Täytyy olla yrittelijäämpi ja yrittää siis paljon enemmän ottaessaan kuvia pokkarilla.

      Poista

Kommenttisi on minulle tärkeä! Kiitän sydämestäni, että kommentoit! ♥ ♥ ♥