Haravointi on vielä vähän vaiheessa, mutta ehkäpä se tässä jostakin se innostuksen kärpänen puraisee, kun on ikkunatkin vielä pesemättä tälle keväälle, osa.. ehkäpä jossain vaiheessa. Paljoa ei ole haravointiakaan kyllä oikeastaan, kun myyrät eivät ole tehneet yhtään tuhojaan nurmikolla. Sempä vuoksi minulla kukkii krookuksetkin!! Jee, ensimmäistä kesää ne ovat päässeet kukkaan asti, kun myyrät eivät ole napsimassa kukkavarsia suihinsa, niin kuin joka kevät tähän asti. Täytyy ihan katsoa viime syksyn postauksesta, että mitäs sipuleita sitä on tullut istutettua, kun ei muista. Ja olinkin hieman pettynyt, kun aika vaatimattomat olivat sipuliostokseni viime vuonna, myyrien pelossa, en panostanut sipuleihin tänä vuonna - niin siis viime vuonna. Nyt vain toivon, että sieltä jotain muutakin putkahtelisi. Voi kun voisikin aina ennustaa nämä myyrävuodet etukäteen, tai tietää jotenkin minkälainen myyrävuosi tulee, niin tietäisi istuttaa ja uskaltaisi istuttaa hienojakin sipuleita penkkeihin, minulla kun tahtoo mennä joka vuosi myyrien suihin niin en ole kehdannut enää kovin paljoa niihin panostaa. Mutta tänä keväänä kokeilin myös istuttaa sipuleita ruukkuun, tai sellaiseen maljaan tai mikä tuo nyt olisikaan. Löysin alkuvuodesta "kaappiini" kätköistä pikkusipuleita, pussissa ei ollut enää etikettiä paikalla että mitä ne olivat, mutta niissä oli pienet alut, eikä ne vaikuttaneet kuivuneilta ja tyhjiltä, joten päätin kokeilla istuttaa ne ruukkuun. Ne sipulit olivat jääneet syksyltä, kun ne eivät mahtuneet enää penkiin. Istutin ne toukokuun alkupuolella, olin menettänyt toivoni heti kahden viikon kolmen viikon jälkeen, mutta nyt, kun olin aikeissani jo kaivaa sipulit pois ja kylvää siihen jotain muuta, niin huomasinkin ikkunan kukkalaudalla vihertävää, yksi sipuleista oli alkanut kasvamaan! Hienoa! Jäänpä odottelemaan, että mitä sille istutukselle lopulta tapahtuu.
Etupihalla kukkii vasta yksi krookus
Takapihalla useampi
Poimulehti nousee
Kevätkaihonkukka nousee
Lisää kauniita keltaisia krookuksia
Pussissa oli sekoitus keltaisia ja liloja krookuksia. Lilat
eivät ole vielä aivan kukassa.
Tulppaanejakin nousee ihan kiitettävästi.
Nurmikolta löytyi vielä yksi kevättähtikin.
Vielä etupihalta
Tässä minun sisäsipulikasvatus
Pahoittelen huonoa, hätäisesti tehtyä tarkennusta
Siinä on nyt viimeiset lumen riippeet takapihalta. Ja muualla ei sitten oikeastaan enää olekaan lunta. Odotan vain että jotain tuolta mullan alta vielä nousee kukkapenkistä, vasta niin uusia istutuksia siellä etteivät ole oikein vielä lähteneet kunnolla kasvuun, lannoittaakin varmaan pitäisi.. :]
Taustalla sipulipenkki. Linnunpönttöönkin on tullut asukkaat, linnunpönttö näkyy taustalla puussa.
Lopuksi kuvia aamulenkin varrelta, tältä aamulta.
Minun kamera ei suostunut nyt zoomaamaan koivun silmuihin, niin laitan nyt tälläisen kuvan.
Ja kukas ruusunnuppu se siinä? Kyllästyi odottelemaan kun yritin zoomailla koivun lehden silmuihin, sitten kun olisin halunut jatkaa matkaa ei meinannut suostua, siinä oli niin mukavan lämmin ruohomättään päällä paistatella päivää.
Nyt kuitenkin pitää jo suunnata kukkatorille ostamaan kesäkukkia, kun vain osaisi taas päättää mitä ostaa! Vaikka sainkin jo hyviä vinkkejä kun minulla oli se arvonta ja joitain ideoita olen sieltä jo poiminutkin. Vielä on vain vähän pähkäämistä niiden kanssa. Voitin muuten Facebookin yhden lähitaimiston arvonnassa kaksi vapaavalintaista kukka-amppelia, mitähän osaisin sieltä valita? Vinkkejä kiitos saa taas antaa! Melkein on syntiä istua näin kauniina ja lämpimänä päivänä sisällä, ulos siis! Ihanaa kesän odotusta! Niin no odotusta, meillä se vielä on vähän odotusta.. Ihanaa kukkarikasta kesää kaikille!

